fredag 29. oktober 2010

Bok!!!!



Det har vært stille her et par uker. Det har sin forklaring. Jeg har hatt hodet i en budrunde og ikke greid å fokusere på annet. Nå er den over, så da løsner det her på bloggen også, tenker jeg.

Men! Det har skjedd noe. En dag fikk jeg en bok i posten. "Året rundt med lappesøm" av Kirsti Hovland. Og den er fantastisk! Rart hvordan inspirasjon og ideer kan dukke opp akkurat når man har bruk for dem. Denne boka er en skatt! Hadde jeg hatt skanner, skulle jeg lagt ut littegrann bare for at alle kan se hva dette er for en gullgruve. For jeg synes denne boka har fått for lite oppmerksomhet! Her er veggtepper med motiver fra årets gang i naturen, og de er FANTASTISKE! Masse spennende teknikker her, alt fra broderi til applikasjon, embellishment, plantefarging, trykk, 3D-lappesøm... og det blir så FINT! Virker ikke umulig å få til heller. Det er ikke ofte at jeg blir inspirert til å lage noe ut fra en lappebok, men denne fikk det til å krible skikkelig. Og så fikk jeg tips her til hvordan jeg starter med Keiserinnen min. Første steg blir å male himmel selv. I løpet av helgen, kanskje?

Så fint å kunne dele ideer og hjelpe hverandre fram slik. Takk, Kirsti, for en vidunderlig bok! Håper mange flere får øynene opp for den. Perfekt julegave til en lappevenn!!!! Hvis ikke quiltebutikken din har den, så kan du bestille den av Kirsti selv på kirsti.hovland@getmail.com. Kanskje hun kan sende bilder også, hvis du vil myse litt først. Anmeldelse finner du på www.quilteposten.com/aretrundtmedlappesom.htm. Herved anbefalt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar